tisdag 13 juli 2010

Vildsvin å sol!

Tjo!

Nu var det ett tag sen jag gjorde ett "riktigt" inlägg, så här kommer ett.
Helgen som gick var kanon! Sol, bad och en massa kvalitetstid med mannen.. Vi var upp till vårt favvo-ställe vid en sjö ca. en mil uppe i skogen både lördag och söndag. Hundarna bara älskar att vara där, nu när Dolly har fått en flytväst så simmar hon runt som en liten kork. Doris badar inte lika mkt men får sina ryck ibland och badar hon oxå. Hon gillar däremot att jaga vågorna som slår mot stenhällen..
När vi var på väg från stället i söndags gick Pelle före mej och när han kom upp på grusvägen hördes ett "wwrroooofffff" (typ..), jag ser bara hur Pelle bara glor, men ser inget själv eftersom jag inte kommit upp på vägen. Jag hinner tänka en hel del (Björn? Älg?) innan Pelle säger Vildsvin! Då stod det alltså en stoor galt med långa betar mitt på vägen men springer in i skogen. Vi sätter oss i bilen och åker sakta, då ser vi tre mindre vildsvin som går och bökar i skogen. Häftigt men lite läskigt oxå..

Det är himla varmt på jobbet nu, AC:n funkar inte riktigt som den ska och man blir lite kocko i huvudet efter några timmar i värmen. Helt klibbig har man varit idag oxå, men nu efter regnet ska det väl bli lite bättre luft. Jag skulle inte klaga på värmen om jag slapp jobba... I mon är jag iaf ledig, då kommer kusinerna på besök,vi ska hitta på lite roligheter, kul!

Jag jobbar den här veckan och nästa, sen efterlängtad SEMESTER!!!! Då blir det staketbygge och förhoppningsvis en massa sol och bad.. Nån liten tripp kanske man ger sej ut på oxå.

Ha det gött i värmen!

1 kommentar:

Lena sa...

Vildsvin ja...
Inte ett dugg rädd för dom för egen del, men undra ja? vad Märta skulle göra om hon var lös & dom kom emot oss...? Petrus tror jag står still...
Vad skulle dina göra tror du? springa efter & kolla?
De är de jag är rädd för vid Svin möten, att frallorna ska reta upp dom! skälla å så.. hua... så dom börjar jaga våra små hjärtan... med dessa hiskeliga betar...
Varmt här åxå, även om det lättade aningen efter igår, några promenader blir de inte förens ikväll kanske...
Kram! /Lena